Digitale nieuwsbrieven

Welkom op nieuwsbrieven.scouting.nl, de online nieuwsbrievenapplicatie van Scouting Nederland voor regio's, activiteiten en landelijke teams.

Inschrijvingen op nieuwsbrieven beheren

Ben je scout en wil je je aan- of afmelden voor nieuwsbrieven? Aanmelden kan via je Scouts Online account (Mijn Basisgegevens). Afmelden kan via de afmeldlink in de desbetreffende nieuwsbrief.

Over de nieuwsbrievenapplicatie

De nieuwsbrievenapplicatie maakt het mogelijk online (HTML-)nieuwsbrieven en bulkmails te maken en verzenden, binnen de kaders van het bulkmail en e-mailnieuwsbrievenprotocol. Hiermee voorkomen de gezamenlijke gebruikers een overvloed aan e-mail aan leden van Scouting in Nederland.

Privacy

Het is voor verschillende rollen binnen Scouting mogelijk om leden te bereiken en gebruik te maken van persoonsgegevens zoals e-mailadressen uit Scouts Online. We hechten bij Scouting veel waarde aan privacy en de geldende wet- en regelgeving die daarbij hoort. Wat wel en wat niet kan en mag staat uitgelegd in het document Verstrekken persoonsgegevens vanuit Scouts Online. Bekijk ook het privacybeleid en privacy statement

Voor wie?

De nieuwsbrievenapplicatie is beschikbaar voor alle Scoutingregio's, -evenementen, projecten en teams. Wil je gebruik gaan maken van deze nieuwsbrievenapplicatie, of heb je vragen, suggesties of verzendverzoeken, stuur dan een e-mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Heb je toegang verkregen? Dan vind je na het inloggen een beknopte uitleg.