|
|
Beste Scoutsleiding,
Bijgaand vinden jullie het verslag van de medewerkersbijeenkomst van 11 februari 2019. Mochten jullie nog vragen en/of opmerkingen hebben naar aanleiding van dit verslag, dan horen wij dat graag.
Groeten,
Anne-Meta en Susan
rsw@eindhoven.scouting.nl
Aanwezig: Vianney, Albert Schweizer, Stratum, Hopman Latour, Doornakkers/Themateam, Livingstone, Roosevelt, SBW, Dutmella, Kipling
Niet aanwezig: Wielewaal, BHW
|
|

|
Toekomst van de RSW:
Anne-Meta en Susan geven aan na deze editie van de RSW te stoppen met de coördinatie. Er zijn verschillende factoren die daarbij een rol hebben gespeeld.
Mansveld is dit jaar gestopt als sponsor van de RSW. Het themateam is op zoek gegaan naar ander organisaties die kunnen zorgen voor licht en geluid. Ook hiervoor geldt dat er veel geld voor betaald moet worden.
Er is overleg geweest tussen het ThemaTeam en het regiobestuur. De regio wil wel financieel bijspringen, maar gaat dat de komende jaren afbouwen.
Als wij alles willen behouden zoals we het nu doen, dan zal dat op een andere manier gefinancierd moeten gaan worden. Aan alle aanwezigen wordt gevraagd mee te denken over mogelijke oplossingen. Denk na over wie je kent en die eventueel wat zou voor ons zou kunnen betekenen.
Stratum: Bij de kempervennen valt misschien wat te regelen
Wat willen jullie allemaal tijdens de RSW. Wat willen jullie met het thema. Zitten jullie er op te wachten. Ons hebben geluiden bereikt dat bijvoorbeeld het thema geen meerwaarde heeft. Klopt dit?
De aanwezigen geven aan dat thema wel degelijk meerwaarde heeft, maar dat de presentaties voorgaande jaren wat aan de lange kant waren. Dit is tijdens de evaluatie ter sprake gekomen en opgepakt door het themateam. Ga niet achter de rug van mensen dingen roepen, maar praat er in alle openheid over.
|
|

|
Terrein!
Of we op het terrein van de Zandbergen terecht kunnen is nog niet helemaal zeker. Bij onze vergunningaanvraag waren het calamiteitenplan en de plattegronden nog niet helemaal zoals de gemeente Helmond het zou willen zien. Wij hebben hier aanpassingen in gedaan en het is ter goedkeuring aangeboden bij de Veiligheidsregio Helmond die zich daar op 14 februari over gaat buigen. Wij weten niet op welke termijn zij daar een beslissing over gaat nemen.
Ondanks deze onduidelijkheid willen wij de spelonderdelen vragen gewoon hun plannen uit te werken. Echter, geef alsjeblieft nog geen geld uit!
|
|

|
Spelonderdelen& thema:
Alle spellen moeten goed worden uitgewerkt; deze zullen opgenomen worden in de deelnemers- en medewerkersboekjes. Tijdens de volgende medewerkersbijeenkomst moeten alle spellen compleet uitgewerkt zijn!
Het avondeten van de kinderen zal bestaan uit aardappels-groenten-vlees. De beoordeling hiervoor is louter op smaak. De TDMA zal een hamburger zijn, dan wordt ook beoordeeld op thema.
Het ThemaTeam en het dansteam zijn al maanden bezig met voorbereiden van het themaverhaal, theaterspel en de bijbehorende dansen. Op vrijdag en zaterdag spelen ze ongeveer 30 minuten en op zondag 20 minuten. Er is geen thema meer na de spellen. Er komt geen filmpje om het thema te introduceren maar een verhaal in de boekjes. Kinderen hoeven
|
|
|
Benodigdheden & andere materialen:
We hebben watertank nodig. Wie heeft er een? => Mark-Jan kijkt hiervoor
We hebben 2 aggregaten => Mark-Jan vraagt na, Bas geeft specificaties door. Wellicht is het een optie om de rolstoelen van de Roosevelt op te laden in de blokhut van de Kipling waardoor we nog maar 1 aggregaat nodig hebben. We nemen contact op met de Kipling om dit na te vragen. Waarschijnlijk vindt het explorerweekend ook daar plaats waardoor de blokhut daar open zou kunnen zijn.
Er is gevraagd vorig jaar tijdens de evaluatie om extra dixies. Het zou komen op 7 in totaal. Hier hangt wel een groot prijskaartje aan. Ongeveer 50 euro per dixie en 100 euro voor het legen op zaterdag.
Totaal € 450,-- Deze kunnen we pas bestellen na goedkeuring voor het terrein.
Om kosten te besparen wordt voorgesteld of een combinatie van hudo’s en dixies ook zou kunnen.
De mindervalide dixie voor de Roosevelt gaat waarschijnlijk uit een ander potje betaald worden.
De Vianney heeft aangegeven dat ze niet meer zullen deelnemen als er alleen nog maar hudo’s zijn. Hun meiden willen dat niet.
|
|

|
Belangrijke data!
De infoavond die gepland staat op 29 maart valt tegelijkertijd met het darttoernooi van de Hopman Latour. Voorstel van de RSW organisatie is om deze avond dan op te splitsen. De 29e voor de kinderen bij Doornakkers en de leiding op een andere avond. Er ontstaat wat discussie over de meerwaarde van een infoavond voor de kinderen.
Er is nu gekozen voor 1 infoavond, alleen voor de leiding. De kinderen krijgen het deelnemersboekje in hun persoonlijke mailadres. Verzoek aan de leiding om dit met de kinderen goed door te nemen en te bespreken. Inventariseer de vragen die er nog zijn en stel die aan de RSW organisatie. Dit kan per mail ook!
De infoavond voor de leiding wordt vastgesteld op vrijdag 5 april bij scouting Doornakkers. Meer informatie hierover volgt t.z.t. Wel wordt gevraagd of per deelnemende scouting groep minstens 1 iemand aanwezig is!
De vergadering van de subkamstaf wordt nog gepland. Daarover komt zsm meer informatie.
We zijn ook nog steeds op zoek naar een HAP voor de RSW.
|
|
|
|
|